Kritérii pro hodnocení lučních ploch přihlášených do soutěže byly vzhled, druhová pestrost, zastoupení pro region typických druhů, množství živin v půdě a způsob obhospodařování. Soutěž byla vypsána Spolkem pro péči o krajinu Saského Švýcarska - Východní Krušnohoří, Správou CHKO Labské pískovce, o.p.s. REGIOcentrum, Úřadem Národního parku Saské Švýcarsko a Informačním střediskem Národního parku Saské Švýcarsko jako přeshraniční projekt v severovýchodní části Ústeckého kraje a v okrese Saské Švýcarsko.
Ve výše uvedeném sdružení Spojené farmy spolupracuje 20 farem, které hospodaří převážně v režimu ekologického zemědělství a produkují v kvalitě BIO zejména obilí, jehněčí, hovězí, bylinky jako je koriandr a yzop a další. V současné době uvažují Spojené farmy o dalším rozšíření potravinářských aktivit – jako významný chovatel koz hodlají zahájit zpracovávání kozího mléka a produkci kozích sýrů.
Biohovězí bylo aktuálně zařazeno do řady TESCO organic, v kampani, která začíná 10. října a ve které největší český maloobchodní řetězec přinese nejširšímu spotřebitelskému spektru jak na Slovensku, tak i v České republice především místní biovýrobky. Před třemi měsíci s obdobnou řadou biopotravin začal pod značkou BioBio i diskontní řetězec PLUS. Jeho kritéria dokázali z českých bioproducentů bohužel splnit zatím jen producenti hovězího a mléka. Vedle velkých řetězců spolupracují tito farmáři i se specializovanými bioprodejnami, které na rozdíl od řetězců sázejí na užší kontakt a vzdělávání zákazníka.
Větší produkci však brání fakt, že např. hovězího je na trhu nedostatek. „My sami dodáváme ročně přes 1200 ks jatečného dobytka a ani to nestačí a musíme nakupovat od dalších biofarmářů. Vykrmený biodobytek se však shání těžce, protože ekofarmáři nemají finanční prostředky na dokrm telat.“ uvádí k problému Petr Krogman, obchodní ředitel Spojených farem, a.s.. Vše je o tom, že nejen trh s biohovězím dnes roste o 100 % ročně, což u běžných potravin nemá obdoby a lze jen doufat, že se i v tomto ohledu brzy přiblížíme západoevropskému standardu, kde spotřebitel je ochoten za šetrnou produkci připlatit.